2023年11月1日 星期三

Matthew Perry “Friends, Lovers and the Big Terrible Thing,”

 HAPPY AND CHIPPER BEFORE DEATH.

chipper1
/ˈtʃɪpə/
adjective
INFORMAL
  1. cheerful and lively.
    "Eugene was feeling chipper"



Matthew Perry, Star of ‘Friends,’ Is Dead at 54

He was known for playing the sarcastic but lovable Chandler Bing and for his struggles with drugs and alcohol, which he chronicled in his 2022 memoir, “Friends, Lovers and the Big Terrible Thing,”

Matthew Perry, who gained sitcom superstardom as Chandler Bing on the show “Friends,” becoming a model of the ability to tease your pals as an expression of love.


 He had publicly struggled with drinking and drug use for decades, leading to hospitalizations for a range of ailments. By his own account, he had spent more than half his life in treatment and rehab facilities.

Heaven Raven

HR 人物|Matthew Perry:「我希望人們記得我的是,一個活得好、懂得愛,喜歡探索的人..,最重要的是,他想幫助其他人。這會是我想要的。」
「我的一生經歷過許多事,有些問題我仍在克服,但對我來說最棒的事就是,如果有一個酗酒或藥物成癮的人走過來對我說『你可以幫幫我嗎?』我的回答總是:『可以,我知道該怎麼做,我可以幫你,畢竟有時連我自己都無法單獨克服。』所以,只要我能幫,我就會去幫,無論是在團體中或是單獨一對一。」
「我在加州馬里布打造了 Perry House(2001—2015),一個男性專屬的戒酒中心,我也寫了一部舞台劇叫《The End of Longing》,除了傳遞我想說的話外,這也是酒醉狀態浮誇的我。因為對像我這樣個性的人,還有喜歡上這樣個性的人,我都有很多話想說。」
「在我死後,我知道大家討論的除了《六人行》外,應該就還是《六人行》,我是開心的,因為作為演員,我有作品可以讓人討論,同時也帶給他人歡笑...。但假如哪天我真的不在了,就我自己認為的成就而言,若《六人行》能遠排在我曾試圖幫助過許多人的事蹟之後,那就太棒了,我知道這不可能發生,但如果會的話,那就真的太好了。」
可能是 1 人和顯示的文字是「「當我死後,我不希望 我不希望 《六人行》 是第一個被提 的事,幫助他人才是重點,我將會用我的餘生 我將會用我的餘生 去證明這點。」 Matthew Perry 」的圖像
所有心情:
鄭婷婷和其他1.7 萬人


沒有留言:

網誌存檔