2021年4月8日 星期四

王毅:1 message for Japan, 'Taiwan, Taiwan, Taiwan'、Secretary of State Mike Pompeo Leaves No Bridges Unburned:'No country can match this generosity,' Pompeo says.美國將繼續尋求所有與中國合作的機會、 blasts China over virus 'disinformation'




CHINA UP CLOSE | THE RED LINE
Before Japan's PM Suga departs for Washington, Beijing has a message for Tokyo to carry forward: Taiwan is a red line -- don't cross it.
https://s.nikkei.com/3uwFI3O



ASIA.NIKKEI.COM
Analysis: Wang has 1 message for Japan, 'Taiwan, Taiwan, Taiwan'

2020
【感謝台灣捐口罩 美國務卿讚台為世界抗疫楷模】
台灣宣布捐200萬片口罩給美國,美國政府上下接連出現挺台言論與行動。美國國務卿 #蓬佩奧(Mike Pompeo)8日親自推文讚許台灣是真朋友,並表示台灣資訊透明度及慷慨大方,為世界抗疫楷模。


'No country can match this generosity,' Pompeo says.




ASIA.NIKKEI.COM

US counters China's 'mask diplomacy' with $225m coronavirus aid
可是,國務卿先生,中共的統計等是魔術;義大利官方坦承該國數字,低估多多.....


"美國國務卿蓬佩奧在周一接受亞洲媒體電話圓桌會議採訪時,告訴新加坡《海峽時報》稱,美國將繼續尋求所有與中國合作的機會。他另在接受福克斯新聞主 肖恩·漢尼提(Sean Hannity)採訪時表示,面對新冠疫情美國的專家需要來自中國和意大利等國提供精準的數據。"


Pompeo slams campaigns by nations such as China to "avoid responsibility" and sow "confusion about where the coronavirus began.


https://s.nikkei.com/2UMihTN

ASIA.NIKKEI.COM


Interview: Pompeo blasts China over virus 'disinformation'

Secretary says expulsion of reporters reduces capacity to cover truth


【蓬佩奧再批中國隱瞞 疾呼:世界需知道究竟發生什麼事!】
美國國務卿蓬佩奧連日重砲抨擊中國在武漢肺炎疫情處理上不透明,今日蓬佩奧接受「Washington Watch」廣播節目訪問時,再度指控中國延誤分享COVID-19的資訊,讓全世界民眾陷入風險中。並譴責伊朗和俄羅斯對病毒散布假訊息,就是為了推卸責任。
蓬佩奧說,追究責任的時候將會到來,但對全世界而言,重要的是必須知道究竟發生什麼事。




2019.4



Pool photo by Andy Wong
•美中關係進一步惡化。 
在與國務卿邁克·龐皮歐(Mike Pompeo)的面對面會晤中,中國外交部長王毅批評特朗普政府 “不斷升級”貿易緊張局勢,“無端指責”中國的內外政策。
兩人(上圖)如此不尋常的直白交談幾天前,副總統邁克·彭斯( Mike Pence )指責中國干預美國選舉,並且警告會對中國採取更強硬的措施,分析人士稱,這番講話暗示將出現“一場新冷戰”。

沒有留言:

網誌存檔