2022年4月8日 星期五

Will Smith 禁足10年.......威爾·史密斯掌摑克里斯·洛克 Will Smith’s altercation with Chris Rock.Smith’s victory became a defeat.


BREAKING: The Academy of Motion Picture Arts and Sciences has barred Will Smith from all Academy events for 10 years, after slapping Chris Rock during this year’s Oscars ceremony. "Mr. Smith shall not be permitted to attend any Academy events or programs in person or virtually, " said the Academy in a statement. Smith will however keep his Oscar for his role in “King Richard.”
可能是 1 人和顯示的文字是「 OW w Will Smith banned from from Oscars ceremony for the next 10 years © Brian Snyder/REUTERS 」的圖像




 

韋史密夫透過社交媒體就奧斯卡頒獎禮事件致歉:
「任何形式的暴力均是惡毒和有害。我昨晚在奧斯卡頒獎禮的行為實為不可接受,不可原諒。接受玩笑本是我的一部分工作,但開珍達生病的玩笑,我難以容忍,反應激動。」
「基斯,我要公開跟你致歉。我太過份了,我做錯了。我感到羞愧,我的行為未有如我期望的做人處事。在愛與善良的世界,沒有暴力的空間。」
「我要對影藝學院、節目方、所有與會者還有全球觀眾道歉。我要對威廉絲家道歉,我要跟《王者世家》劇組道歉。我深深懊悔我的行為,影響到我們所有人這本應美好的旅程。」
「我還在努力中。」~CUP

Women speak of the pain of going bald.
Alopecia has rushed into the public consciousness after Will Smith slapped comedian Chris Rock for making a joke about Pinkett Smith's lack of hair at the Oscars.
可能是 1 人和顯示的文字是「 AFP Angela Weiss/ AFP 」的特寫


Will Smith’s behaviour made for a queasy spectacle that underlined doubts about the function of the Academy Awards



ECONOMIST.COM
What is the point of the Oscars?
Even the organisers themselves don’t seem to know

 

Onstage Slap Rattles Oscars, Before ‘CODA’ Triumphs

Onstage Slap Rattles Oscars, Before ‘CODA’ Triumphs

By Brooks Barnes and Nicole Sperling

On a night when “CODA” became the first film from a streaming service to win best picture, the focus was on Will Smith’s altercation with Chris Rock.

威爾·史密斯衝上台打了克里斯·洛克,後者剛拿他的妻子賈達開了一個玩笑。

Ruth Fremson/The New York Times

威爾·史密斯衝上台打了克里斯·洛克,後者剛拿他的妻子賈達開了一個玩笑。

奧斯卡尷尬一幕:威爾·史密斯掌摑克里斯·洛克

喜劇演員克里斯·洛克在台上調侃威爾·史密斯妻子此前的平頭造型,史密斯隨即上台掌摑洛克,並在下台入座後大飆髒話。史密斯獲得本屆奧斯卡影帝,他在領獎時落淚致歉。


  • Will Smith apologized to Chris Rock after he hit the comedian at the Oscars: “I was out of line and I was wrong.” Our critic Wesley Morris saw deeper undertones: In the midst of a celebration of Black achievement, Smith’s victory became a defeat.

沒有留言:

網誌存檔