2019年3月21日 星期四

Ichiro Suzuki (鈴木 一朗 1973);許淑淨


Ichiro Suzuki was showered with cheers and chants while taking his final bow in a magnificent career that lasted nearly three decades

#國際焦點【再見傳奇!鈴木一朗3/21引退】
「我在日本9年、美國第19年的現役生涯畫下休止符,決定引退了。能穿著這件球衣迎接這一天到來,我感到很幸福。」
昨晚,#MLB 東京海外開幕戰第二場,球星 #鈴木一朗 滿場球迷見證下正式退役。
⋯⋯更多




2019.3.21
【晚上9點33分,東京巨蛋廣播宣布鈴木一朗將換下場休息,這一聲也為一朗28年棒球生涯正式畫下句點。穿著球衣現身引退記者會的一朗表示,「最後能穿著這個球衣迎接這一天,真的非常的幸福。」謝謝球團、隊友,更謝謝至今一直支持他的球迷。
一朗發表聲明說:「我在棒球已達成許多我的夢想。很榮幸能在西雅圖水手隊這個我展開大聯盟生涯的地方劃下句點,我想,身為職業球員的我最後一場比賽在我的祖國日本打是很恰當的。」】

*****
216.6.15 【号外】イチロー、日米4257安打 大聯盟--大リーグ最多ローズを抜く
一朗桑打破Pete Rose高懸的4256安打紀錄,榮登世界安打王。

Image for the news result
As Ichiro Suzuki bears down on Pete Rose, the baseball community in the United States is ...
Ichiro records hit No. 2,974
MLB.com - 1 day ago

Ichiro Suzuki (鈴木 一朗 Suzuki Ichirō?, born October 22, 1973), often referred tomononymously as Ichiro (イチロー Ichirō?), is a Japanese professional baseball right fielder for the Miami Marlins of Major League Baseball (MLB). He has spent the bulk of his career with two teams: the Orix Blue Wave of Nippon Professional Baseball (NPB) in Japan, where he began his professional career, and the Seattle Mariners of MLB in the United States. After playing for the Mariners, he played two and a half seasons in MLB with theNew York Yankees. Ichiro has established a number of batting records, including MLB'ssingle-season record for hits with 262. He had 10 consecutive 200-hit seasons, the longest streak by any player in history. Between his major league career hits total in both Japan and the United States, Ichiro stands at second place all-time, trailing only Pete Rose.


曹銘宗
從這幾天到六月底,全球新聞的焦點人物之一,將是美國職棒大聯盟的日本球員鈴木一朗(Ichiro Suzuki)。
直到6/10,Ichiro只剩27支安打就可進入大聯盟的「3000安打俱樂部」;Ichiro在美、日職棒安打數總合已達4251支,再打5支就追平1986年美國球員Peter Rose 創下4256支安打的世界紀錄。
Ichiro自2001年加入大聯盟,打擊率一直維持三成以上,直到2011年才掉到兩成,去年更低到只有兩成二。但今年,已經42歲的Ichiro,又奇蹟式的恢復打擊率,目前達到三成八,之前還超過四成。
⋯⋯更多

★動画へのコメント&高評価もしていただけると嬉しいです! 野球関係の動画を随時配信中! チャンネル登録よろしくお願いします! ⇒https://ww

In 2001, the Mariners signed the star Japanese outfielder Ichiro Suzuki, now with the Yankees, helping to open the door for many more Japanese players to join major league teams in the United States.





【晚上9點33分,東京巨蛋廣播宣布鈴木一朗將換下場休息,這一聲也為一朗28年棒球生涯正式畫下句點。穿著球衣現身引退記者會的一朗表示,「最後能穿著這個球衣迎接這一天,真的非常的幸福。」謝謝球團、隊友,更謝謝至今一直支持他的球迷。
一朗發表聲明說:「我在棒球已達成許多我的夢想。很榮幸能在西雅圖水手隊這個我展開大聯盟生涯的地方劃下句點,我想,身為職業球員的我最後一場比賽在我的祖國日本打是很恰當的。」】







敦奧舉重金牌藥檢未過許淑淨將遞補奪金


自由時報電子報‎ - 10 hours ago 五月底許淑淨高中啟蒙教練吳再富於臉書曾預告,「趙常玲陷入禁藥疑雲,許淑淨可能遞補 ...

沒有留言:

網誌存檔