2019年2月4日 星期一

WINSTON CHURCHILL; Marcelin Dumoulin 夫婦 , 邱吉爾、斯大林、羅斯福;New Yalta: 習近平、普京、特朗普

In 1942, Marcelin Dumoulin, a 40-year-old shoemaker, and his wife Francine, a schoolteacher aged 37, left their village of Chandolin on foot for an excursion before disappearing, orphaning five sons and two daughters.

A Swiss couple that disappeared in the Alps 75 years ago has been found…
YAHOO.COM

70 years ago this week, from the February 7, 1949 LIFE cover story: "The Second Volume of WINSTON CHURCHILL'S WAR MEMORIS "Their Finest Hour." This image ran with the following caption: "The Painting shapes rapidly as Mr. Churchill obeys his own injunction to amateur painters: "...Audacity is the only ticket." His painting costume includes a smock to protect his clothes and a 10-gallon Stetson, which he got years ago in California, to shield his head from the sun." (Frank Scherschel—The LIFE Picture Collection/Getty Images) #thisweekinLIFE #LIFEmagazine #LIFElegends #WinstonChurchill
Follow Life.com on Instagram: https://www.instagram.com/life/

傳播甚廣的"雅爾塔新三巨頭"畫作作者柯馬爾說,自己看到了包括習近平、普京、特朗普在內的當代政客的共性。
http://bbc.in/2vfwQ4C
傳播甚廣的"雅爾塔新三巨頭"(New Yalta)畫作作者維塔利·柯馬爾(Vitaly Komar)說,自己看到了包括習近平、普京、特朗普在內的當代政客的共性。
1978年從前蘇聯輾轉來到紐約居住的柯馬爾3月接受BBC中文採訪時稱,自己秉承一貫的"概念折衷主義"來解讀全球當代政治家,結果發現,從後現代時期開始,許多當代政客都自視為著名的表演藝術家。
"但他們往往忽略了一點,和藝術上的色彩流動不同的是,政治要以生命和鮮血為代價,"他說。柯馬爾似乎在提醒人們注意,1974年,他和一位合作者曾被前蘇聯政府逮捕,他們倆以斯大林和列寧雙人像為原型創作的自畫像此後也被摧毀。
我們來聽聽這位1960年代畢業於莫斯科藝術學校的概念主義藝術家如何解構這件有趣的作品。


雅爾塔三巨頭圖片版權GETTY IMAGES
Image caption攝於1945年2月的「雅爾塔三巨頭」合影有多個版本,但每個版本中英國首相丘吉爾、美國總統羅斯福以及前蘇聯領導人斯大林的座次都是固定的。這張Getty版本照片中,後排是利特爾斯勳爵、時任英國外交大臣安東尼・艾登、賈德幹爵士、莫洛托夫、時任美國駐蘇聯大使威廉·埃夫里爾·哈里曼等人。
雅爾塔三巨頭美聯社版圖片版權AFP
Image caption這張美聯社版本的雅爾塔三巨頭照片中,後排幾乎全部是各國高級軍官。
斯大林和丘吉爾

沒有留言:

網誌存檔